[Recenze] | Cressida Cowellová - Kouzelníci z Pradávna

Autorka série Jak vycvičit draka přichází s další sérií. Jsou jimi Kouzelníci z Pradávna, kteří oplývají stejným autorčiným humorem či kresbami jako dračí série. Od vikingů se však dostáváme k čarodějům a rytířům.

Zar je mladý chlapec a taky kouzelník. Tedy... kouzelník bez magických schopností. Čára je naopak dívka a je to pravá a udatná válečnice. Doba je taková, že čarodějové a válečníci stojí proti sobě, kouzelníci jsou totiž ve společnosti vyhnanci. Jednoho dne se však Zar a Čára potkají a prožijí dobrodružství, které změní jejich pohled na to, kdo je na špatné a kdo na dobré straně. Musí táhnout za jeden provaz a bojovat proti nespravedlnostem.

Čtenáři, kteří si sérii Jak vycvičit draka oblíbili, mohou jásat nadšením. Kouzelníci z Pradávna se totiž vezou na stejné vlně. Autorka hlavní hrdiny vrhá do vtipných či rozpačitých situací a využívá k tomu humor jí vlastní. Pokud se vám tedy líbil Škyťák a jeho kumpáni a jejich úsměvné momenty, s největší pravděpodobností si oblíbíte i humor obklopující Zara a Čáru.

Zasazení příběhu je rozhodně zajímavé, ocitáme se totiž na Britských ostrovech ještě v dobách, kdy je obývali původní obyvatelé, mezi nimi i naši hlavní hrdinové. Společnost však kouzelníky a magií opovrhuje a čarodějové tak musí žít ukrytí ve stínech. Atmosféra starých dnů na vás ihned dýchne a zvláště pak dětský čtenář je okamžitě vtažen do magického světa, kde na čeká nejedno dobrodružství.

Velmi pěknou doplňující složkou jsou opět ilustrace samotné Cressidy Cowellové. Někomu nemusí úplně vyhovovat styl kresby, ale nemůžeme upřít, že ke stylu vyprávění autorky se rozhodně hodí. Zvláště, když některé scény velmi dobře podkresluje a doplňuje.

Kniha je čtivá, stránky ubíhají jedna za druhou a možná by nebylo špatné si knihu a její příběh dávkovat. Protože jinak se můžeš stát, že za chvíli nebudete mít co číst. A budete stejně jako já netrpělivě čekat na další díl, abyste zjistili, co na Zara a Čáru čeká dál.

◀ Hodnocení: 90 %

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Slovart.