[Recenze] | Kazu Kibuishi - Amulet 3: Výprava v oblacích

Třetí díl série Amulat je tady. Tentokrát se s nim čtenáři vydají do vzduchu a prozkoumají město v oblacích. Udržuje si Amulet stejné tempo a dokáže i dál něčím překvapit?

Amulet sem do České republiky vtrhl jako déšť z čistého nebe. I když produkce komiksů a grafických románů v našich končinách posiluje, přesto si nakladatelé netroufnou vydat úplně všechno, co v zahraničí sklízí obdiv a slávu. A některé kousky, které by měly sklízet plody ovoce, se mohou tak trochu ztratit ve víru velké knižní produkce. O Amuletu se zas tolik nemluví, ale věřte, že je to přesně ten typ komiksové série, jež má šanci čtenáře příjemně překvapit.

Jak, ptáte se? Amulet  potažmo pak jeho autor Kazu Kibuishi  totiž velmi zdařile kombinuje východní i západní mindset a tuto kombinaci pak přenáší do finálního výsledku. Styl kresby totiž velmi nápadně připomíná mangu (alespoň její základy) a přístup k vyprávění příběhu naopak kopíruje hollywoodské dobrodružné filmy. Autor však absolutně nenásilnou formou vytváří svůj vlastní svět a pouze si dopomáhá tím, co už jsme zkrátka viděli v jiných komiksech, filmech či četli v jiných knihách.

Třetí díl Amuletu, jenž nese název Výprava v oblacích, sice dějově sérii extrémně neposunuje, ale zato má jiné přednosti. Mezi tu nejhlavnější jistě patří barvitost vyprávění a fokus na prostředí, ve kterém se hlavní hrdinové ocitají. Dalo by se tak říci, že třetí Amulet představuje vizuální orgie, které na čtenáře působí co nejefektivněji. Nejvíce tomu dopomáhá hra barev, která je místy vysoce kontrastní. Kazu Kibuishi se však v případě vážných scén nebojí přistoupit na minimalismus a takové scény podtrhnout velmi omezený spektrem barev s důrazem na jednu hlavní barvu. Ta pak velmi dobře zdůrazňuje různé emoce.

Sérii Amulet můžu doporučit všem. I těm, kteří komiksu nijak nepropadli, ale přesto si občas pustí nějaký ten animovaný film. Pohádkovost, hravost, ale přitom společně s dobrodružstvím a napětím je tu dostatek. Tak vzhůru do oblak!

◀ Hodnocení: 90 %

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Paseka.